KEŞFET

BİR MASAL DİYARI NORVEÇ-2

17 Ekim 2016

Masallar diyarında serüvenimiz Oslo'da bitmiyor, Norveç'in küçük kaçış noktalarına gidiyoruz.

Önce Dünyayı Geziyorum’da Norveç bölümünü izlemekte fayda var, bölüm size iyi bir rehber olacaktır. Ama, ben yine de elinizde yazılı da bir kaynak olması için burada da anlatacağım. Hemen söyleyeyim bu ülkede tren candır. Tren konforundan şaşmayarak Oslo merkez istasyonundan Bergen trenine biniyoruz. Oslo-Bergen arasında gezilecek, durulacak o kadar çok köy, kasaba var ki şaşırmamak elde değil. Biz de ilk iş olarak dünyanın yedi harikasından biri olan meşhur bir fiyort kasabası olan Flam kasabasına gidiyoruz.

Masal Gibi Kasaba: FLAM

Aurland bölgesinde yer alan Flam kasabası, masallardaki yerlerin gerçek olabileceğine inandırıyor bizi. Biz böyle düşünürken Flam’in dünyaca ünlü çizgi filmlerin mekanlarına da ilham verdiğini öğreniyoruz. Flam, kasabasına bir kaç saat içinde, akıl almaz doğa, orman ve şelale manzaraları eşliğinde ilerliyoruz. Hatta trenimiz bir şelalenin yanında durmayı da ihmal etmiyor. Bu arada Flam’de her yer şelale. Taşlardan, dağlardan, kayalardan her yerden şelale fışkırıyor.  Biraz Flam’den bahsedelim, Flam 400-500 nüfuslu küçük, halkını çok seveceğiniz inanılmaz bir kasaba. Biz fiyordun ve terminalin hemen yanı başındaki otelde kaldık. Her yer burada 2 dakika Yürüyüş mesafesinde. Ve buranın Asıl olayı fiyortların diyarı olması. Burada gün boyu turlarla fiyortlar geziliyor.

Fiyort Safari

Flam demek, fiyort keşiflerinin de başlangıcı demek. Fiyort ne demek insan buraya gelince anlıyor. Sular kara parçalarının arasına sokulabildiği kadar sokulmuş. Binlerce yıl önce buzulların eriyip, suların vadileri basmasıyla, suların acık denizden kıyılara, kara parçalarının içlerine kadar uzanmasıyla meydana gelen oluşumlara fiyort deniyor. Fiyordun en güzel halini görmek için hemen fiyort safariye katılıyoruz. Safari için sabah çok erken saatlerde kalkıyoruz ve bu etkileyici macera 2,5 saat kadar sürüyor safari.

Safariye başlamadan önce özel kalın tulumlar giyiyoruz, her tulumun içinde 4-5 kat kıyafet bir de montum var. Kat kat giyinme sürecimiz bunlarla bitmiyor, bere, özel keçi tüyünden yapılmış eldiven de veriliyor tulumla birlikte. Hatta yetmiyor altımıza bir de termal içlik giyiyoruz. Macera dolu yolculuk insanlar tüm giyinme işlemini güvenle tamamlayınca başlıyor. Dünyanın en güzel manzaraları eşliğinde, keşke hiç bitmese denilen sulara kavuşuyoruz.

Bu yemyeşil kasabanın keçi peynirlerinin de çok meşhur olduğunu öğrenince yolculuk sonunda bir peynir yapım merkezinde durup leziz keçi peynirleri tadıp, müthiş somonlar yiyerek öğle yemeğimizi tamamlıyoruz. Burada günler fiyortların arasında akıyor. Halk ya hayvancılıkla ya da balıkçılıkla uğraşıyor ama turizm en önemli gelirleri. Geçen yıl sadece bu minicik kasaba 1,5 milyon turist ağırlamış.

Bergen Bergen

Norveç'te gezilecek yerler bitmiyor. Flam kasabasında 2 gece konakladıktan sonra yolculuğumuza trenle devam ediyoruz. Son durağımız Bergen oluyor. Burada 2 gece konaklıyoruz. Bergen, 13 ile 15. Yüzyılları arasında yapılan minik renkli Alman zengin tüccarların yaptığı, UNESCO'nun koruması altında olan Hansa Birliği Evleri ile çok meşhur. Fiyortlar arasında kalan Bergen kral sarayı, leziz balıkları, seyir teraslı tepeleri, çocukları mutlu eden parkları ile bize Norveç’e eşsiz bir veda fırsatı veriyor.

Sonuç olarak, Norveç Keşfimiz daha bitmedi. Daha kuzey ışıklarını ve kutup ayılarını görmek için bir daha geleceğiz. Çünkü doymak mümkün olmadı 7 günde Norveç'e. Yazında gelseniz bile bavulunuza muhakkak bir kor ceket, hırka, yelek almanızı öneririm. Şimdiden iyi keşifler...